Ordre mottas pr. brev, telefon, e-mail og web-shop. Du kan finne oss på nettet www.biovital.no. Her vil du også finne informasjon om Hygge & Nyttemøter — Tilbud — Nyheter - Kurs og Kundekvelder. Web-shopen er alltid åpen! Du kan registrere deg med org.-nummer eller hvis du er under utdanning for å bli f.eks. fot- eller hudterapeut, fot- eller hudpleier, spaterapeut eller negldesigner.
Åpningstid Mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00. Lørdager stengt.
Besøk Vi tar gjerne imot besøk, men vennligst ring og avtal tid med en salgskonsulent slik at du vet at vi har folk tilstede for å hjelpe deg.
Priser: Alle priser er netto eks moms og frakt. Vi forbeholder oss retten til prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, innkjøpspriser og/eller trykkfeil. Eventuelle gebyrer og frakftfri grense kan også bli justert i løpet av året.
Fakturagebyr For hver bestilling påløper et ordregebyr på kr. 38,-. Ved bestilling i webshop bortfaller dette gebyret.
Betaling Netto pr. 20 dager, deretter påbeløper 2% rente pr. påbegynt måned. Når du registrerer deg på webshop blir du automatisk satt på forhåndsbetaling med kort, men hvis du ønsker kreditt kan du be oss ta et kredittsøk på deg slik at du får 20 dagers betalingsfrist på fakturaen din. Gi oss beskjed hvis du ønsker dette.
Fraktfritt Bestillinger over kr. 2.000,- + moms sendes fraktfritt.
Restordre Restordre sendes fraktfritt.
Levering Vær nøye ved mottak av varene. Sjekk at dere får riktig antall kolli og at det ikke er synlige transportskader. Eventuelle skader eller manko skal påføres fraktbrevet, ta gjerne bilder hvis det er mulig. Transportøren har plikt til å vente mens varene kontrolleres! Hvis det er skjulte skader eller feil som oppdages etter at varene pakkes opp, må det reklameres skriftlig til oss umiddelbart med bilder og beskrivelser. Unnlater man å reklamere innen 8 dager bortfaller reklamasjonsretten.
Ved store leveringer:
Vi minner også om at ”mottaker må sørge for bemanning nok til å transportere leveransen innendørs” og at ”levering anses som skjedd når paller er losset av bakløfter”.
Retur av varer Vennligst pakk varene godt inn. Ikke bruk vanlig konvolutt da f.eks. bor o. l. blir presset ut og slipehetter blir knust. Vi kan ikke kreditere varer som er knust eller er blitt borte i posten. Vi kan heller ikke kreditere varer hvor originalemballasjen er åpnet eller hvor du har merket originalemballasjen for salg i din klinikk/salong. All reklamasjon må skje innen 8 dager etter varemottakelse.
Reparasjoner Vi har eget serviceverksted. Ønsker du service på din maskin, sender du den til oss som Norgespakke. Husk alltid å fylle ut og legge ved vårt serviceskjema for maskiner til reparasjon. Reparasjonen tar vanligvis 1- 2 dager og vi returnerer maskinen så fort den er klar.
Det hender at det ikke lønner seg å reparere maskinen. En sjekk for å finne ut om det er lønnsomt, koster kr 395 + moms. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe ny maskin hos oss, bortfaller denne kostnaden.
Ved reparasjon innenfor garantitiden, låner vi ut gratis maskin som erstatning. Denne må sendes tilbake til oss med en gang du får tilbake din egen. Ved forsinkelse av retur, eller ved annen reparasjon/service, tar vi kr 200,- pr. dag fra 7 dager etter at den reparerte maskinen er returnert fra oss. Etter garantitidens utløp kan vi ikke garantere lånemaskiner.
Husk at dersom bestillingen sendes skriftlig og inneholder kundenummer og varenummer, reduseres risikoen for misforståelser og feilbestillinger. Det samme gjelder bestilling i vår webshop.